jump to navigation

aCentral Folque en Espazos Sonoros

21 de Abril 2009 - Enviado por Folque a: aCF Actividades,Novas
Trackback

Obradoiro de gravación en cilindro fonográfico con A.Kolkowski

Terá lugar o día luns 27 de abril pola tarde (16 a 20 h) na Sala Nasa.

A proposta para este obradoiro é experimentar coa gravación en cilindro fonográfico e que  alumnos e profesores da escola graven ao vivo diante dos aparatos deste sistema “primitivo” na fixación dos rexistros sonoros.

kolkowskiÉ aberto e de balde para os que queiran asistir a este obradoiro previa inscrición no teléfono +34 881 031 829 ou no correo electrónico info@folque.com

Ademais da parte práctica da gravación, haberá outros temas de interese coma Introdución ás técnicas de gravación con cilindros de cera e discos de acetato; Demostración de gravacións acústicas; Sesións de gravación en disco coa música e cds dos alumnos.

Aleksander Kolkowski (1959, Londres) músico e compositor británico que traballa con instrumentos e máquinas da era pioneira da gravación e da reprodución (violíns de Stroh, gramófonos da conclusión, discos da goma laca e fonógrafos de cilindro) para facer música mecánico-acústica viva.

Espazos Sonoros é un festival de música suxestiva en arquitecturas especiais. Engloba  ámbitos temáticos adicados á diferentes xéneros, estilos e épocas. Unha das súas orientacións é repasar algunhas propostas relacionadas coa música desde outros puntos de vista abertos á investigación e a reflexión sonora.

Esta actividade está encadrada na visita deste artista convidado polo festival para realizar unha serie de concertos baixo a denominación de Wireless, que levará en forma de concerto e exhibición sonora o mércores 29 de abril no Museo de Belas Artes da Coruña ás 20.30 h e o xoves 30 de abril no Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense ás 20.30 h.
Wireless é unha resposta persoal á música da nosa incorpórea era dixital. Trátase dunha performance con gramófonos, cilindros fonográficos, gravacións en cilindros de cera e discos de goma laca acompañados do violín Stroh (1899).

No canto dun computador portátil, altofalantes, cables e un violín eléctrico, temos gramófonos antigos, fonógrafos con cilindros de cera e violíns de corno dos primeiros tempos da gravación e reprodución mecánica. Todos os equipos se tocan para crear unha composición que incorpora a música en directo ás gravacións históricas de sons mecánicos e da natureza, evocando ao mesmo tempo a música electrónica e a “musique concrète”, pero sen medios electrónicos.

As pioneiras tecnoloxías musicais de finais do século XIX, que precisaron bucinas e diafragmas cos que recibir e transmitir o son, son agora resucitadas para producir unha música inequivocamente do presente. Así, o espírito da antiga reprodución mecánica e a influencia da música moderna e de posguerra converxen coa unión do home e a máquina, unha condición xa de seu asociada ao rexistro sonoro mecánico.

Esta performance recrea o marabilloso da reprodución musical acústica e realza a imprescindible esencia do “defecto” natural en toda a música analóxica.

Comentarios

Comentarios fechados